Samarbejdsparter

Talepædagog

Vi samarbejder med Talepædagog Dorte Ellersgaard, der kommer fast i huset 1 gang om ugen.

Hun rådgiver blandt andet personalet i forhold til udtale og sproglig udvikling, og giver eventuelt spil og andre forslag til aktiviteter, der stimulerer sproget.

Derudover rådgiver talepædagogen også forældre i, hvordan de kan understøtte barnets sproglige udvikling.

Indsatspædagog

Vi har som institution i Aalborg Kommune mulighed for at få tilknyttet en Flexindsats eller en Visiteret indsats.

Pædagoger i Flex indsatser kan komme i institutionen henholdsvis med henblik på at hjælpe et bestemt barn eller en børnegruppe. Flex-pædagogen iagttager barnet i forskellige kontekster, overgange, relationer.

Hvis Flex-pædagogen tilknyttes, vil der altid blive afholdt et dialogmøde med forældre, som opstart til indsatsen.

Flex pædagogen er tilknyttet Dagtilbuddet og vil kunne tilknyttes forholdsvis hurtigt, til en periode på op til 3 måneder, med mulighed for forlængelse.

Derimod vil vi skulle ansøge om en eventuel Visiteret indsats.

Børneterapeutisk Team

I Børneterapeutisk Team er ansat ergoterapeuter og fysioterapeuter. Disse kan vi trække på, hvis vi sammen med forældrene vurderer, at det vil kunne hjælpe barnets trivsel og udvikling. Hvis Børneterapeutisk Team tilknyttes, vil der altid blive afholdt et dialogmøde med forældre, som opstart til indsatsen.

Center for Børns Udvikling

I dagligt tale kaldt CBU.

I CBU kan vi som institution samarbejde med følgende:

• Sprog & Integration
  • Konsulentteamet